חברות משפחתיות

חברות משפחתיות קיימות משחר ההיסטוריה ויחד עם זאת המאתגרות ביותר בשל המורכבות הקיימת לשם תפעולן השוטף. השנויים בגישות ובצפיות של הדור הצעיר מול השמרנות של הדור המייסד הם רק חלק מהיסודות של המחלוקות הקיימות כיום בחברות משפחתיות בצד נושאים נוספים. הצורך לייצר הפרדה בין ההיבט המשפחתי ובין הפן הכלכלי של החברה הינם מהנושאים המורכבים והטעונים ביותר במציאות של חברות משפחתיות.
לא נפקד מקומם של נושאים נוספים אשר ייחודיים לחברות משפחתיות

העברה בן דורית

הינן מהסוגיות המורכבות ביותר אשר מאיימות על שלימות מערכת היחסים בתוך המשפחה . מה השיקולים שצריכים להנחות את האב המייסד בבואו לקבל החלטה על היורש העתידי האם למיקומו של הבן בשרשרת המשפחתית קיימת חשיבות שהיא ? או שמא לכישורים האישיים והמקצועיים קיים משקל ומי הגורם אשר משקלל את כל הנתונים ומנטרל גורמים אמוציונליים

מחלוקות בין אחים

מערכות היחסים בתוך המשפחה והיסטוריה טעונה הארוכה של קנאה ,מתפרצים להם בסדקים המשותפים של התנהלות בתוך החברה . נושא האגו האישי של כל אחד מבני המשפחה משמש כר רגיש ונפיץ שעלול למוטט ולאיים על שרידותה של החברה. מקומם של הכלות וחתנים לא נפקד בשרשרת הנפיצה של תסכולים של מקומם של בני המשפחה בחברה, תפקידם, מתכונת אחריותם ושכרם. ▪ האם אני מקבל שכר הוגן מול כובד אחריותי מול אחי? מה יהא מקומי בחברה לאחר שאבי יפרוש ? איך אני מבטיח את עתידי?

חלוקת התפקידים שכר בין בני המשפחה

מה מקומם של בני / בנות הזוג? האם השכר המחולק לבני המשפחה משקף רמת השקעה שווה ? או משקף את התפקיד וגודל האחריות?

הסטטיסטיקה מראה שבתהליך העברה בין דורית של ניהול העסק – 30% מהעסקים יכשלו. ובהעברה בין דורית נוספת – עוד 30% יכשלו וייסגרו.

דרגות מלווה חברות ועסקים משפחתיים מזה שלושים שנים ונחשפה למגוון מצבים אשר מאפשרים לה לייצר איזונים ולהיות הגורם המקצועי אשר מקובל הן על דור המייסדים, והן על דור הממשיכים.

  • אנחנו בדרגות מכירים מבפנים את כל התרחישים והרגישויות,אשר קיימים בעסקים משפחתיים.
  • אנחנו בדרגות מכירים את הסטטיסטיקות של ״סוף טוב״ בהעברה בין דורית.
  • אנחנו בדרגות יודעים לסייע בעדכם תוך ראיה מרחבית של העסק על מטרותיו הכלכליות.
  • אנחנו בדרגות רואים בכל חברה ועסק משפחתי ייחודיות ומורכבויות אשר אינן דומות לחברות אחרות
  • אנחנו מתאימים את התהליך לתרבות המאפיינת את החברה תוך לקיחת בחשבון כל הרגישויות הקיימות אשר עלולות לסכן את המשפחה והחברה.
  • מאמינים כי בניסיון והידע שצברנו שחייב להימצא פתרון ייחודי ויצירתי שיאפשר את קיומה של החברה המשפחתית לצד התרבות המשפחתית.

אהבתם? שתפו!

צרו קשר ונשמח לשוחח ולעזור בכל דרך שנוכל!
השאירו פרטים ונחזור בהקדם! 

אולי יעניין אתכם גם:

חברות משפחתיות

חברות משפחתיות קיימות משחר ההיסטוריה ויחד עם זאת המאתגרות ביותר בשל המורכבות הקיימת לשם תפעולן השוטף. השנויים בגישות ובצפיות של הדור הצעיר מול השמרנות של

קרא עוד »

מכירות ושירות לקוחות

מחלקת המכירות ושירות הלקוחות שלצידה הינם מליבת פעילותה של כל חברה כלכלית. תפקידה של מחלקת המכירות לייצר את הפעולות הנדרשות על מנת להוציא לפועל באמצעים

קרא עוד »

מלאו פרטים אחזור אליכם בהקדם :)